Náš tip

Proměňte svá alba ve fotoknihu!
Ideální jako dárek nebo jen tak na památku.
Levně, rychle, jednoduše.

  • 1.7.2011
  • 108 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 1.1.2013
  • 266 zobrazení
  • 0
  • 00
Technické údaje An-2

Osádka: 1 - 2 osoby
Motor: Švecov AŠ-62IR s výkonem 746 kW
Rozpětí: 18,18 m
Délka: 14,24 m
Výška: 4,00 m
Nosná plocha: 71,6 m?
Hmotnost prázdného stroje: 3450 kg
Max. vzletová hmotnost: 5500 kg
Maximální rychlost: 258 km/h
Dostup: 4400 m
Dolet: 900 km

Vývoj

Letoun An-2 vznikl v OKB Olega Antonova a vycházel ze sovětského stroje Polikarpov Po-2. První prototyp Antonova vzlétl 31. srpna 1947. Původně byl vyvinut jako zemědělský letoun, ovšem díky svým schopnostem byl používán v různých oborech činnosti, včetně armádní (dopravní a výsadkový). K jeho přednostem patři krátký vzlet a možnost operování z nezpevněných ploch. Letouny se vyráběly v Kyjevě, v PZL Mielec v Polsku a v Číně. Dovážely se i do Československa, kde sloužily jak v civilním, tak ve vojenském sektoru. Pro nás jsou známé pod přezdívkou „Andula“ a můžeme je spatřit létat i dnes.
více  Zavřít popis alba 
  • 11.8.2012
  • 97 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 11.9.2010
  • 148 zobrazení
  • 0
  • 00
více  Zavřít popis alba 
  • 11.9.2010
  • 256 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 13.9.2008
  • 319 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 12.9.2008
  • 255 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 14.5.2011
  • 85 zobrazení
  • 0
  • 00
více  Zavřít popis alba 
  • 14.8.2010
  • 334 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 16.10.2010
  • 141 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 17.3.2012
  • 147 zobrazení
  • 0
  • 00
5 komentářů
  • 16.1.2010
  • 233 zobrazení
  • 0
  • 55
Kategorie: moje fotozprávy
více  Zavřít popis alba 
  • červen 2012
  • 192 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 16.6.2012
  • 112 zobrazení
  • 0
  • 00
více  Zavřít popis alba 
  • květen až září 2010
  • 227 zobrazení
  • 0
  • 00
Rozměry: délka 72,7 metru, rozpětí křídel 79,8 metru, výška 24,5 metru; dolní patro má na délku 49,9 metru, horní je o pět metrů kratší

Výkony: dolet 15.400 kilometrů, cestovní rychlost 945 kilometrů za hodinu (Mach 0,89), nejvyšší rychlost 1020 kilometrů za hodinu (Mach 0,96); nejvyšší vzletová hmotnost 569 tun

Kapacita: při nejčastěji používaném uspořádání kabiny ve třech třídách 525 míst; ve dvou třídách by to bylo 644 míst a v případě, že by letoun měl jen jedinou turistickou třídu, uvezl by 853 lidí

Uživatelé: Singapore Airlines (od října 2007), Emirates (od srpna 2008), Quantas (od října 2008), Air France (od listopadu 2009), Lufthansa (od června 2010), Korean Air (od června 2011)

Historie: první studie o vysokokapacitním letounu z dílny evropského Airbusu se datují do začátku 90. let, konstrukční práce na stroji, značeném zpočátku A3XX, začaly v červnu 1994; oficiálně byl projekt pod označením A380 představen koncem roku 2000; v lednu 2005 se letoun předvedl veřejnosti a o čtvrt roku později v Toulouse poprvé vzlétl; do služby se ale kvůli problémům s elektroinstalací poprvé dostal až v říjnu 2007

Letoun, kterého létá na linkách přes pět desítek exemplářů, zatím neměl žádnou nehodu se smrtelnými následky. Nejvážnější incident se stal loni v listopadu, když se stroji společnosti Quantas za letu roztrhl motor, posádka se ale dokázala vrátit na letiště v Singapuru. Následně ale musel výrobce pohonné jednotky, firma Rolls-Royce, provést úpravy na dalších letounech s jejími motory.

Výroba Airbusu A380 je logistický oříšek, jednotlivé díly se totiž vyrábějí v Německu, Velké Británii, Španělsku a Francii, kde se v Toulouse také stroj kompletuje.
Kategorie: moje fotozprávy
více  Zavřít popis alba 
1 komentář
  • 2.10.2011
  • 219 zobrazení
  • 1
  • 11
Kategorie: moje fotozprávy
více  Zavřít popis alba 
  • 2.3.2011
  • 141 zobrazení
  • 0
  • 00
  • 21.10.2012
  • 321 zobrazení
  • 0
  • 00

Nebyla nalezena žádná alba.

Adresa na Rajčeti

www.joschua.rajce.idnes.cz

Aktivní od

18. listopadu 2007

Pohlaví

neuvedeno

Datum narození

neuvedeno

Webová adresa

neuvedeno

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)

reklama